Geoblog.pl    unitedfruits    Podróże    Gruzja 2006    Lwów odmieniony

Lwów odmieniony

Ukraina
Ukraina, L'viv

Lwów! Po rocznej przerwie znów jesteśmy w tym pięknym mieście. Jednak już na wstępie zauważamy, że zaszło tu wiele zmian. Pierwsze co zaobserwowaliśmy, to... wzrost cen:( Nocleg w tej samej kwaterze co przed rokiem kosztował juz 6$ ( o 1$ więcej), hot-dogi 4Hr, piwo 3Hr... po tychdoświadczeniach cenowych w naszym słowniku codziennych wyrażeń i zwrotów pojawiły się takie nowe słówka jak:inflacja, dewaluacja i... denominacja (ale to później, dopiero w Rumunii:). Oprócz "cennych" zmian, również widzimy zmianę mentalności mieszkańców. Ludzie nie mają już wiary w "pomarańczową rewojucje", podobno "wszystko drożeje, bo sami złodzieje w rządzie" [sic!]. Możliwe, tego nam się nie udało sprawdzić, ale... przechadzając się lwowskimi uliczkami widzimy, że co się nie ruszymy to remonty... Całe miasto zaczyna nabierać kolorów, zrzuca swoją dotychczasową szarość. Rynek (prawie) cały wyremontowany, wprowadzono zakaz ruchu samochodowego, zrywane są stare nawierzchnie dróg... Chwilę później dowiadujemy się, że jest to związane z 750-leciem Lwowa.. co coż, każda okazja jest dobra do "kosmetycznych" prac remontowych;)
Po dwóch leniwych dniach spędzonych na piciu ukraińskiego piwka i zajadaniu się regionalnymi przysmakami ruszamy do kas kolejowych na pociąg do... Czerniawcy... Czerniwcy... jakos tak dziwnie. Trudno stwierdzić jak to miasto sie dokładnie nazywa, bo każdy wamawiał ta nazwe inaczej! A Mirek to w ogóle wymyślił tej mieścinie taka nazwe, że nawet nie sposób powtórzyć. Pani w kasie spojrzała na niego, jakby zobaczyła UFO proszące o bilet na MArsa czy coś w tym rodzaju;) Ale juz po chwili doszliśmy do porozumienia i plackarta czekała na nas na peronie... (zdjęcie plackarty poniżej)